02Onze vestigingen /Parijs

Zie ook : Brussel | Antwerpen | Luik | Oost-Vlaanderen

De eerste stappen van DUO for a JOB in Parijs waren episch! De Franse actualiteit en de aankondiging van de eerste lockdown hebben de start van onze activiteiten eind 2019 niet gemakkelijk gemaakt. Maar dankzij de geestdrift van een dynamisch en bijzonder gemotiveerd team, is de eerste Franse vestiging er niettemin in geslaagd om 57 nieuwe mentoren op te leiden en in 2020 50 duo's te vormen!

We stellen ook tot ons plezier vast dat onze resultaten qua impact in de lijn liggen van die van de Belgische vestigingen. 9 van de 10 mentoren beslissen om na hun eerste begeleidingstraject een nieuwe mentee onder hun vleugels te nemen, en bijna 3 jongeren op 4 hebben in de maanden na hun duo een positieve oplossing gevonden. Dat bevestigt (voor zover het nodig was!) dat ons intergenerationele mentorprogramma relevant is en in Ile-de-France een antwoord biedt op reële behoeften van zowel de mentoren als de jongeren.

De integratie in het sociaal-economische en het verenigingsleven van de regio was dit jaar onze prioriteit. We hebben mensen ontmoet die maatschappelijke en professionele ondersteuning bieden, om tips uit te wisselen en de doelgroepen beter door te verwijzen.

Tot slot wisten we ons te omringen met een team van vrijwilligers (onder wie 7 cv-proeflezers en 2 animatrices voor intervisies) die bereid zijn om hun tijd, hun vaardigheden en hun energie te besteden om onze duo's tools en diensten op maat van hun behoeften aan te bieden.

Wist je dit?

DUO for a JOB Parijs is gevestigd in Station F, de grootste startup campus in de wereld!

• 120 jongeren begeleiden
  • 100 nieuwe mentoren opleiden door 11 opleidingen te organiseren
  • De lokale bekendheid van de vereniging vergroten en dankzij nieuwe partners/projecten een plaats vinden in het ecosysteem van het Île-de-France.

TEAM

Stefanie Biesmans

Directrice

Charlotte Poulain