02Onze vestigingen /Oost-Vlaanderen

Zie ook : Brussel | Parijs | Antwerpen | Luik

Sinds 2020 reiken onze activiteiten ook tot buiten de Gentse stadsgrenzen en inmiddels zijn we actief in de hele provincie Oost-Vlaanderen. Per maand worden bijna 10 mentorovereenkomsten ondertekend. Onze activiteiten hebben in 2020 dus een vliegende start genomen! Hoewel de eerste lockdown stokken in de wielen stak, zijn wij onze reeds gevormde duo's een luisterend oor blijven bieden. In het begin van de zomer hebben we onze mentoren – meer solidair en geëngageerd dan ooit – gemobiliseerd om nieuwe duo's te kunnen vormen. Ondanks de omstandigheden konden we toch 75 duo's digitaal en/of persoonlijk begeleiden en 32 nieuwe mentoren opleiden.

De 75 jongeren die dit jaar een mentorovereenkomst hebben ondertekend voor een begeleidingstraject met een mentor om hun weg op de arbeidsmarkt te vinden, hebben allemaal een heel ander profiel en ook heel uiteenlopende behoeften: 43% van de jongeren die in onze vestiging worden begeleid, heeft bijvoorbeeld geen diploma dat in België erkend is, en hoewel 15% een masterdiploma bezit, heeft de helft nog nooit in België gewerkt ... Elke jongere heeft zijn eigen wensen, twijfels en ambities en precies dat maakt ons programma zo rijk.

Wist je dit?

Gemiddeld heeft elke mentor van onze vestiging reeds 3 mentees begeleid :)

• 150 jongeren begeleiden
  • 100 nieuwe mentoren opleiden en een vaste pool van actieve mentoren in stand houden
  • Een satellietantenne openen in Aalst in het kader van het project 'VOLT'.

Marion Cahen

Director